Skip to Content

Microsoft Word програмыг ашиглаж эхлэх нь: Эхлэгчдэд зориулсан гарын авлага

Microsoft Word бол дэлхий даяар хамгийн өргөн хэрэглэгддэг үг боловсруулах хэрэгслүүдийн нэг юм. Сургуулийн даалгавар дээр ажиллаж буй оюутнуудаас эхлээд тайлан гаргах мэргэжлийн хүмүүс хүртэл баримт бичгийг бичих, засварлах, форматлахад ашиглах боломжтой олон талын хэрэгсэл юм. Та Word програмыг шинээр ашиглаж байгаа эсвэл дахин давтах шаардлагатай байгаа эсэхээс үл хамааран энэхүү гарын авлага нь Microsoft Word програмыг ашиглах үндсэн зарчмуудыг танилцуулж, эхлэхэд тань туслах гол онцлогуудыг танилцуулах болно.

1. Microsoft Word програмын танилцуулга

Microsoft Word нь Microsoft Office-ийн багцын нэг хэсэг бөгөөд хэдэн арван жилийн турш текст боловсруулах гол хэрэгсэл байсаар ирсэн. Энэ нь хэрэглэгчдэд захидал, тайлан, хуудас, анкет гэх мэт текстэд суурилсан баримт бичгийг үүсгэх боломжийг олгодог. Форматлах, хамтран ажиллах, засварлах олон төрлийн хэрэгслээр Microsoft Word нь баримт бичиг үүсгэх цогц шийдлийг санал болгодог.

2. Microsoft Word програмыг суулгаж нээх

Хэрэв та Microsoft Word програмыг суулгаагүй байгаа бол үүнийг Microsoft Office 365 багцын нэг хэсэг болгон худалдаж авах эсвэл Microsoft-ын вэбсайтаас татаж авах боломжтой. Windows зэрэг зарим үйлдлийн системүүд Microsoft Word-ыг урьдчилан суулгасан байдаг.

  • Нээлттэй Word : Суулгасны дараа Microsoft Word програмыг эхлүүлэх цэс эсвэл програмын хавтсаас хайж олоорой.
  • Шинэ баримт бичиг : Word програмыг анх нээхэд та шинэ хоосон баримт үүсгэх эсвэл загвараас эхлэх сонголтуудыг харах болно. Шинэ баримт бичгийг эхлүүлэхийн тулд "Хоосон баримт" -ыг сонгоно уу.

3. Интерфейсийн тухай ойлголт

Баримт бичиг үүсгэхийн өмнө Word-ийн хэрэглэгчийн интерфэйстэй танилцах нь чухал юм.

  • Ribbon : Тууз нь Home , Insert , Layout гэх мэт табуудыг агуулсан Word-ын дээд хэсэг юм. Таб бүр нь тухайн табын функцтэй холбоотой бүлгүүдийг агуулна.
    • Нүүр хуудас : Үсгийн төрөл, хэмжээ, зэрэгцүүлэх, тод/налуу үсэг зэрэг үндсэн форматын хэрэгслүүдийг агуулна.
    • Таб оруулах : Зураг, хүснэгт, диаграм, дүрс гэх мэт зүйлсийг оруулах боломжийг танд олгоно.
    • Layout Tab : Хуудасны чиг баримжаа, захын зай, баганыг тохируулах сонголтоор хангана.
  • Хурдан нэвтрэх хэрэгслийн мөр : Зүүн дээд буланд байрлах бөгөөд энэ нь танд үйлдлүүдийг хурдан хадгалах, буцаах, дахин хийх боломжийг олгоно.
  • Баримт бичгийн талбар : Энэ бол та баримтаа бичиж, үүсгэх газар юм. Анивчих курсор нь текст хаана гарч ирэхийг харуулах болно.
  • Статус мөр : Цонхны доод хэсэгт байгаа төлөвийн талбар нь үгийн тоо, хуудасны дугаар зэрэг мэдээллийг өгдөг.

4. Шинэ баримт бичиг үүсгэх

Интерфэйстэй танилцсаны дараа та анхны баримтаа үүсгэж эхлэх боломжтой. Үүнд:

  • Бичиж эхлэх : Зүгээр л хоосон хуудас дээр товшоод бичиж эхлээрэй. Таныг мөрийн төгсгөлд хүрэхэд Word автоматаар текстийг боож өгнө.
  • Баримт бичгээ хадгалах : Ажлаа тогтмол хадгалах нь үргэлж сайн туршлага юм. Баримт бичгээ хадгалахын тулд:
    • File таб руу очоод Save дээр дарна уу .
    • Баримт бичгээ хаана хадгалахаа сонгоно уу (жишээ нь, компьютер дээрээ эсвэл үүл хадгалахад зориулсан OneDrive дээр).
    • Баримт бичигтээ нэр өгөөд Save дээр дарна уу .
    Хадгалсан баримт бичгийн өөрчлөлтийг хадгалахын тулд Quickly Toolbar хэрэгслийн самбар дээрх Save товчийг дарж эсвэл Ctrl + S товчийг дарна уу .

5. Текстийн үндсэн хэлбэржилт

Одоо таны баримт бичиг үүссэн тул та текстийг илүү уншигдах эсвэл харагдахуйц болгохын тулд форматлахыг хүсэх болно.

  • Фонтын хэлбэр, хэмжээг өөрчлөх :
    • Өөрчлөхийг хүссэн текстээ тодруулна уу.
    • Home хуудас руу очоод Font-ын бүлгийн доор үсгийн хэв маяг, хэмжээ, өнгийг өөрчлөх, тод, налуу, доогуур зураас зурах сонголтуудыг олох болно.
  • Текстийг зэрэгцүүлэх :
    • Текстийг зэрэгцүүлэхийн тулд (зүүн, төв, баруун, эсвэл тэгшитгэсэн) Home табын доор байрлах Paragraph бүлгийг ашиглана уу .
  • Сум цэгүүд болон дугаарласан жагсаалтууд :
    • Сумтай эсвэл дугаарласан жагсаалт үүсгэхийн тулд текстийг сонгоод Home таб дахь сумны цэг эсвэл тооны дүрс дээр дарна уу.

6. Баримт бичигт элемент оруулах

Microsoft Word нь баримт бичгийн бүтэц, гадаад төрхийг сайжруулахын тулд янз бүрийн элементүүдийг оруулах боломжийг олгодог.

  • Зураг оруулах :
    • Insert таб руу очиж , Pictures дээр дарж , компьютерээсээ зураг сонгоно уу. Та товшиж чирснээр зургийн хэмжээг өөрчилж, зөөж болно.
  • Хүснэгтүүд :
    • Хүснэгт оруулахын тулд Insert таб руу очоод Table дээр товшоод , шаардлагатай мөр, баганын тоог сонгоно уу.
  • Гипер холбоосууд :
    • Гипер холбоос оруулахын тулд текстийг тодруулж, Insert таб руу очиж, Linkдээр товшоод URL-г оруулна уу.

7. Хуудасны тохиргоо болон байршлын сонголтууд

Баримт бичгийнхээ байршлыг тохируулах нь уншихад хялбар, танилцуулга, ялангуяа хэвлэмэл материалын хувьд чухал юм.

  • Хуудасны чиглэл :
    • Layout таб руу очоод , Orientation дээр товшоод Portrait (босоо) эсвэл Landscape(хэвтээ) гэснийг сонгоно уу .
  • Захын зай :
    • Зайны зайг тохируулахын тулд Layout таб руу очиж, Margins дээр товшоод , урьдчилан тохируулсан сонголтуудыг сонгох эсвэл өөрөө тохируулна уу.
  • Хуудасны завсарлага :
    • Шинэ хуудас эхлүүлэхийн тулд Insert таб руу орж , Page break дээр дарж хуудасны завсарлага оруулна уу.

8. Баримт бичгээ нотлох, эцэслэх

Баримт бичгээ дуусгахын өмнө аливаа алдаа эсвэл шаардлагатай тохируулга байгаа эсэхийг шалгах нь чухал юм.

  • Үг үсгийн болон дүрмийн шалгалт :
    • Word нь үсгийн болон дүрмийн алдааг автоматаар шалгадаг. Улаан тахир зураас нь зөв бичгийн алдааг илэрхийлдэг бол цэнхэр өнгийн тахир зураас нь дүрмийн алдааг илэрхийлдэг. Зөвлөмжийг харахын тулд үг эсвэл хэллэг дээр хулганы баруун товчийг дарна уу.
  • Үгийн тоо :
    • Баримт бичигт хэдэн үг байгааг харахын тулд доод талд байгаа статус самбарыг харах эсвэл Хянах > Үг тоолох хэсэгт очно уу .

9. Баримт бичгээ хадгалах, экспортлох

Та баримтаа дуусгасны дараа өөр өөр форматаар хадгалах эсвэл бусадтай хуваалцахыг хүсч болно.

  • PDF хэлбэрээр хадгалах :
    • Баримт бичгээ PDF хэлбэрээр хадгалахын тулд Файл > Хадгалах хэсэгт очоод файлын төрлийг унадаг цэснээс PDF-г сонгоно уу .
  • Хэвлэх :
    • Баримт бичгээ хэвлэхийн тулд Файл > Хэвлэх рүү очно уу . Та хэвлэгчээ сонгож, хуулбарын тоог тохируулж, хэвлэх тодорхой хуудсыг сонгож болно.

10. Дүгнэлт

Баяр хүргэе! Та үндсэн баримт бичгүүдийг хэрхэн үүсгэх, форматлах, засварлах талаар суралцсанаар Microsoft Word програмыг эзэмших эхний алхмыг хийлээ. Microsoft Word нь баримт бичгийг хялбарчлах, хамтын ажиллагааг сайжруулах, таны ажлыг мэргэжлийн харагдуулах өргөн хүрээний функцуудтай. Та Word-ийг үргэлжлүүлэн ашиглахдаа түүний боломжуудыг бүрэн нээхийн тулд агуулгын хүснэгт, захидал нэгтгэх, макро зэрэг дэвшилтэт функцуудыг судалж үзээрэй. Танд амжилт хүсье!

дотор Office 365
Microsoft Word-ын түүх: Эхлэлээс давамгайлах хүртэл